Sunday, March 16, 2008

Perantau Sepi: The Poem

"Aku rasa mesti ada sajak pasal sepi-sepi nih", hati berbisik.
So, aku pun cuba la cari dalam google. Ni la antara hasil yang aku jumpa. Sekadar berkongsi dengan kalian... B-)
Aku perantau sepi
Mencari erti ketenangan
Mencari makna kehidupan
Mengharap rahmat keampunan
Memohon limpahan keredhaan
Daripadamu, ya Ar-Rahman
Aku perantau sepi
Melayani bahtera kehidupan
Menuju pulau impian
Dilanda arus, dipukul badai
Dilambung ombak, dihempas taufan
Aku perantau sepi
Bersama selangit keazaman
Berbekal segunung harapan
Meredah belukar halangan
Mengharungi selut cabaran
Bertarung dengan dugaan
Bergelut dengan godaan
Berperang dengan hasutan
Ditikam onak, dicucuk duri kekecewaan
Dihujani batu-batu, rejaman tohmahan
Dilempar dengan lumpur, najis penghinaan
Dihambat bayangan kesakitan
Dibelenggu rantai kemiskinan
Aku perantau sepi
Merenangi, menyelami lautan keilmuan
Berkawan dengan buku
Bercinta dengan ilmu
Berkasih dengan pengetahuan
Bertunang dengan impian
Menggapai matlamat idaman
Perkahwinan dengan kejayaan
Berbulan madu dengan kebahagiaan…
sumber: SUKEJ
-Perindu Sepi-

No comments:

:: KPS Snapshots ::